torsdag, juni 09, 2005

En dagens, tack

Dagens bloggande blir något osammanhängande och kanske en aning raljant. Men det är fan inte dåligt av någon som har haft blogg-kramp sedan i morse. Väl bekomme:

* Skaffa dig Jakob Hellmans Tältet på valfritt sätt. Riktigt jävla bra.

Och så en lista, Saker som du är för gammal för att göra med trovärdighet och hedern i behåll, ifall du fyllt 28:

* Supa och ragga på Ayia Napa i 2 veckor. Men fan vad kul det hade varit.
* Spela Laserdome med en kompis bara för att det är kul.
* Gå på Okej-dagen på Liseberg. Jaja, det spelar ingen roll att Håkan Hellström spelar. Håll dig till Polketten!
* Göra bort dig för hela Östra stå, bara för att du druckit lite för många öl.
* Ha 3 tjejer samtidigt. OK, nyhetens behag kanske, men va fan.
* Inte berätta för dina föräldrar att du faktiskt röker.
* Ljuga om att du gillar jävligt rökig whisky. Jorå sörrö, Laghavulin skall de va! Coca cola är gott, rökig whisky är ett straff.
* Läsa Grottbjörnens folk. Eller är man kanske för ung? Jag får återkomma i frågan.
* Lyssna på Michael Jackson och faktiskt digga det.
* Bli vuxen. Det är försent.

Vi drar en lista till, har änna kommit igång. Saker du sagt men som säkerligen var ljug första gången du uttalade det:

* Vad gott det är med öl/whisky.
* Jag älskar dig.
* Han är för rolig.
* Nej, jag har aldrig spelat Bingolotto.
* Jag längtar hem.
* Fan vad full jag är.
* Fan vad snygg du är.
* Jag ringer dig imorgon. (de tre senaste har du säkert någon gång sagt under samma kväll)
* Det här var fan sista gången jag gick och kollade på GAIS.
* Det är världens bästa film.
* Jag skall aldrig dricka igen.
Vid närmare eftertanke skulle du faktiskt ha kunna sagt alla dessa grejer under en och samma dag.

Och god natt Sverige, var du än är. Fan vad jag saknar En röst i natten.