måndag, december 12, 2005

Sei l'uomo

9 Comments:

Blogger Malena said...

Kul att Inter vann!

Men jag kan inte låta bli att påpeka att italienskan i rubriken är inte helt på pricken. Förlåt. Du säger "ni är mannen". Plural, singular.

12 december, 2005 16:18  
Blogger Carl Arenlind said...

Jo, men visst säger man väl ni till en kejsare ;)? Var tvungen att dra in en smiley, trots mitt förbud mot sådana..

Vad heter det på riktigt? Jag gjorde en fusk med Babelfish.

12 december, 2005 16:52  
Blogger Malena said...

Ja, fast man säger inte ni som artighetsform på italienska. Isåfall skulle man säga Lei è l'uoumo. Du är: sei.

/Fröken Malena

12 december, 2005 17:49  
Blogger Malena said...

Eh, man skulle alltså inte ha stavat det med så många u:n. det ordet har du stavat rätt.

12 december, 2005 17:50  
Blogger Carl Arenlind said...

Perfekt, nu har jag redigerat. Tack för utmärkt hjälp!
Sen borde jag ju ha lärt mig singular och plural från Zlatan och Junivallen. Att jag inte såg den passningen var lite slarvigt.

12 december, 2005 19:27  
Blogger Malena said...

Nu spekuleras det i att Cassano kommer gå till Inter. Inter och Real verkar vara alternativen. Om ni betalar sisådär en sju miljoner euro så att vi kan betala våra böter till Auxerre så får ni honom gärna.

13 december, 2005 16:01  
Blogger Carl Arenlind said...

Cassano? Nja, jag är lite tveksam. Då måste vi nog ta in Capello också, som väl är den ende som klarat hålla Antonio i schack? A
nnars kan man ju tänka sig vad som händer i ett alltid kaotiskt Inter.

13 december, 2005 17:51  
Blogger Malena said...

Förstasidan av La Gazzetta dello Sport idag: en bild på Moratti och stor rubrik: "No a Cassano". Man kan iofs aldrig lita på sånt, men Moratti kan man nog lita mer på än Moggi iaf. Ni slipper honom nog.

14 december, 2005 11:03  
Blogger Carl Arenlind said...

Moggi är en bastard.

Egentligen är det konstigt att Inter är så svajiga. För visst finns där alla ingredienser till ett vinnande lag? Möjligen saknar Adriano en Zlatan/Trezeguet/Henry, även om jag är barnsligt förjust i Martins.

14 december, 2005 16:37  

Skicka en kommentar

<< Home