söndag, juli 23, 2006

100 saker

Okej, det här är tydligen grejen nu, i bloggvärlden.
Att skriva 100 grejer om sig själv som skulle kunna vara intressanta för dig som läser. Som kanske ger en bild av vem jag är.
Det är varken kronologiskt eller prioritetsmässigt ordnat. Bara i den takt jag kommer på sakerna.

Kör i jävla vind:

  • 100 Jag har testat 4 sorters narkotika. Hasch, marijuana, ghb och kokain. Ingen av dem har fastnat så jag får nöja mig med snus och alkohol.
  • 99 Jag har varit otrogen vid två tillfällen. I mitt förförra förhållande och i ett som jag var i för många år sedan.
  • 98 Jag har prestationsångest eftersom jag vet att jag i yrkeslivet hade kunnat ta mig ganska mycket längre än där jag är nu.
  • 97 Jag höll på att åka till Bosnien som FN-soldat och funderade inte så lite på ett liv inom det militära.
  • 96 Jag har reumatism. Dock är den i väldigt bra kontroll nu. Mina handleder är kassa, vänster armbåge också. Men eftersom sjukdomen är helt inaktiv nu (tack som fan, alla goda människor på Sahlgrenska och alla fina medikamenter) så kan jag både gymma och lira fotboll.
  • 95 Jag är något av musik- och filmsnobb. Älskar att möta människor med vad jag kallar god smak (som inte behöver betyda att jag gillar samma musik), och kan inte alls förstå mig på dem som gillar, säg, dansband och Ronny & Ragge. Jag tappar respekten för dem. Kanske är det därför jag ogillar blåvittare så?
  • 94 Jag har ibland komplex för att jag är lite klen.
  • 93 Jag får svårare i relationen till mina föräldrar för varje år som går.
  • 92 Jag viker toapappret som jag använder när jag har gjort nummer 2.
  • 91 Jag har snusat sedan 13 års-åldern vilket innebär att jag har varit snusare längre än vad jag har varit snusfri.
Vi fotsätter med nummer 81-90 nästa gång.

Imorgon är det fan GAIS igen! Öster borta med, förhoppningsvis, minst 400 grönsvarta på plats. Lavv itt!