onsdag, oktober 18, 2006

Sosse, och numer en rätt nöjd sådan

Det nya arbetarpartiet och deras kompisar har ju fått en alldeles fantastisk start. Svarta löner, hasch, obetalda licensstålar, avgågna och timeoutande samt sjukskrivna ministrar. Reinfeldt såg allt lite sliten ut igår.
Det nya arbetarpartiet har också andra fina grejer på gång. Sådant som, antar man, skall gynna de som tjänar 25 lök eller mindre. Vad sägs om detta?
  • 2 karensdagar.
  • Sjukintyg från första dagen.
  • Förmånsskatt på hem-PC. också på de avtal som alltså tecknades redan för två och ett halvt år sedan.
  • Och a-kassan skulle väl ner till 70 eller 75%?
Jag förutsätter att högkostnadsskydd på sjukvård och medicin också kommer att höjas med några hundralappar vardera.
Eftersom Bo Lundgren-lookaliken Göran H är med och bestämmer(?) gissar jag att morgonbön för kidsen snart är lika obligatoriskt som betyg från förskolan.

Jag trodde aldrig att jag skulle vara så nöjd med att ha röstat på socialdemokraterna. Göran P. såg aldrig så sliten ut. Och Bosse Ringholm rökandes jazztobak har jag väldigt svårt att föreställa mig.