tisdag, oktober 03, 2006

Vengeance will come upon thee

Hur i helvete kan folk vara så jävla okänsliga?

Så här är det: Vårt företag har i dagsläget två stora lager, ett i GBG och ett strax utanför huvudstaden. Ett av dem skall läggas ner, och det blir det här i GBG.
Alldeles nu satt vi nere i lunchrummet och snackade över en kopp kaffe. Tre bord bort, på klart och tydligt lyssningsavstånd sitter stora delar av vår lagerpersonal. En samling killar och tjejer som inte har jobb här längre än till sommaren.
Då sitter de flaniga jävlarna vid mitt bord och pratar om att det "säkert kommer fungera bra med Sthlm också. Det blir lite tufft i början med kommer flyta på säkert lika bra sedan.".

Hur kan man vara så okänslig, klantig och respektlös mot, säg, 15 människor som man har arbetat med under ett antal år? Ett gäng jävligt kompetenta som har förvandlat vårat lager till en oerhört väl fungerande enhet.

Det är inte ofta jag önskar olycka över människor. Men jag gör ett undantag idag.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

kan inte hålla med dig mer - vilka hämndplaner ska du sätta i verk? fred.

04 oktober, 2006 23:11  
Blogger Carl Arenlind said...

Jag vet inte riktigt. Läste en gång om en kille som lade marijuana i fredagsfikan. Jag har bakdag om 4 veckor...

05 oktober, 2006 12:30  

Skicka en kommentar

<< Home