onsdag, november 29, 2006

Full koll

Gjorde en lätt fånig grej idag. Ett varumärkestest.
Man är ganska förlorad, VDV:

KLÄDER
Sneakers: Lacoste, Umbro, Adidas.
Jeans: Nudie, Lee, Levi’s.
T-shirt: allt från gratis till kanske 400.
Vardag: Jeans, pike, skjorta, tröja, Ben Sherman.
Fest: Ben jävla Sherman, och resten som används till vardags. Duger lika bra till festligheter.
Jacka: Varm som fan eller snyggt. Gärna svart.
Underkläder: Burlington eller billigt. Inget däremellan.
Skoklenod: Ett par Vagabond som jag sedan har köpt i liknande modeller.
Bästa shoppingfynd: Nejdu.


ACCESSOARER
Väska: Reklamrygga samt en axelväska från det där märket som alla har men jag inte minns namnet på.
Plånbok: En plåta.
Solglasögon: Ett par jävligt coola svarta Prestige. Och ett par söndersuttna Ray Ban.
Klocka: En snygg Seiko som jag har fått av mormor. Används inte sedan ett halvår tillbaka. Gipsade näven och vande mig av med klocka och tid. Typ.

TEKNIK
Mobiltelefon: Sony Ericsson K750i.
TV: Samsung.
Stereo: En rätt bra och liten från JVC.
Dator: En snart tre år gammal HP-variant. Har varit jävligt bra men åldern börjar göra sig påmind nu. Pensionen närmar sig med stormsteg.

BADRUM

Tandkräm: Vad är det noga?
Tvål: Skitsamma, men gärna Neutrogena.
Hårprodukt: Hår? Skulle inte tro det.
Huvudvärkstablett: Treo!
Doft: Gärna Paul Smith.
Hudkräm: Sällan, men när det väl händer så blir det Apotekets COmposita.
Schampo: Hår?

MAT OCH DRYCK
Mineralvatten: Gärna något med smak.
Vin: Låter andra välja märken. Omsorgsfullt.
Bröd: Gärna mammas hembakade.

Choklad: Jag gillar Toblerone väldigt mycket.

HEMMA
Säng: Någon från IKEA.
Lakan: Som ovan.
Espressomaskin: Nej.
Kylskåp: Spelar ingen rock n roll. Hyreslägenhet.
Porslin: IKEA och Arabia.

FÄRDMEDEL
Bil: Nej. Ålning medelst hasning. Och buss.
Cykel: Sjösala. En punkterad sådan.
Flygbolag: Det billigaste alternativet, tack.
Taxibolag: Som ovan.

ÖVRIGT
Frisörsalong: Min hårtrimmer.
Bank: Nordea.

Sporthall: Racketsporter hos min tjej, gym på Fysiken.
Bensinstation: Ja, handlar snus där ibland.

2 Comments:

Blogger Carl Arenlind said...

Han är frääääsch...

01 december, 2006 10:18  
Blogger Carl Arenlind said...

japp. Med den gamla Ford Scorpion så kan man inte vara annat än billig.

01 december, 2006 10:57  

Skicka en kommentar

<< Home