torsdag, februari 15, 2007

Melodikrysset? På en torsdag? Japp.

Okej. Bloggen anordnar ett litet melodikryss, så här mitt i veckan.
Inspirationen hämtar vi från det underbart underhållande Så skall det (inte) låta.
Översätt alltså styckena nedan till engelska och gissa låten (alla är engelska). Vi tävlar, såklart, bara om äran. Eller kanske en gästbloggning?

Nu kör vi!

1

Du är så bra för mig.
Du är min jetstråle-älskare. Du är så som jag vill vara, baby.
Släpp det inte. Släpp det inte.

2
Du skall få det.
Flyg som en fågel. Över bergen och över kullarna.
Flyg som en fågel.

3
Stor tid, vi är kriminella kompanjoner allihopa.
Stor tid. Vi står alla i kö.

4
Jag bedömer dig som en 8:a eller 9:a.
Kanske till och med en nio-och-en-halva om fyra pilsner.

5
Du är så het. Retar mig.
Så, du är blå? Men jag kan inte ta en chans med en brutta som du.
Det är något jag inte kunde göra.

6
Du skulle ha hört mig vid midnatt.
XXX, hur kommer det sig att du smakar så gott?

7
Gjorde jag dig besviken, eller lämnade jag dålig smak i munnen på dig?
Du beter dig som om du aldrig hade kärlek. Och du vill att jag skall gå utan.

8
Mmm, det får mig att undra. Det är en känsla jag får när jag tittar västerut.
Och min ande gråter för att lämna. I mina tankar har jag sett rökringar genom träden.

9
Du måste pressa lite, reta lite, behaga lite mer.
Galen operatör kommer och knackar på min dörr.

10
Jag vet att jag inte kommer lämna det här stället (med dig)
Jag vet att jag inte kommer lämna det här stället
Jag vet att jag inte kommer lämna det här stället (med dig)
Jag vet att jag inte kommer lämna det här stället med dig!
Jag säger Vet du inte?, du säger Du vet inte. Jag säger Ta mig ut.

2 Comments:

Blogger Carl Arenlind said...

Absolut. Du ser ju att jag är laddad till tänderna.

Men sätt igång nu och gissa låtar också.

16 februari, 2007 09:38  
Blogger Carl Arenlind said...

Låttitel räcker bra. Men om man vill ha guldstjärna så är det förstås flott med artist också. Utgivningsår vet jag inte själv...

16 februari, 2007 10:51  

Skicka en kommentar

<< Home