onsdag, februari 21, 2007

Varning på stan

Hur kan ett land som Sverige och en stad som GBG alltid och varje gång helt gå ner, när det faller snö?
Visst, det har nog kommit en decimeter eller två och vinden driver på hårt. Men det har vi vetat om i ett par dagar nu. AB och andra tidningar har redan skrivit om dagens nyhet. Redan i förrgår, om jag inte minns fel.
Ändå har jag sett endast en, jag upprepar, en plog/saltbil på gatorna. Kollektivtrafiken är såklart nere i skiten djupt. Det tog mig ungefär två timmar till jobbet imorse. I vanliga fall knappa timmen. Köer i och kring hela stan, hela dagen.

Och SMHI lägger ut varning i klass 2. Det har blivit väldigt poppis, det här med varningar. När regnet kom en masse i höstas, så var det ju varning 3.

Det som det borde varnas för mest i staden GBG, dagar som dessa, är Lacoste-sneakers. De passar synnerligen illa vid snö- eller regnstorm. Du kommer bli svinkall och blöt om fötterna och förkyla dig. Det kallar jag varning 3.
Och så Västtrafik då, som klassas med egen skala och får en varning med siffran 8. Rekord.