onsdag, mars 07, 2007

Facit.

Vilka vinner Allsvenskan i år, 2007?
Malmö FF. För att en så bred trupp och stor satsning måste betala sig någon gång. Och för att man har seriens bästa anfallspar i Junior och Jonathan Johansson.

Vem vinner skytteligan?
Tror mycket på Malmö, som sagt. Så det får bli finske Johansson.

Vem får sitt stora genombrott?
Är Holmén genombruten? I så fall så tror jag på den där Özcan i ajk. Tyvärr.

Vem är Allsvenskans bästa spelare?
Omöjligt att säga. Men om jag får gå igenom position för position så ser det ut så här.
  • Målvakt - Dime Jankulovski. Är jag inte väl subjektiv nu? Nej, faktiskt inte. Med tanke på att Dimes lag hamnade tia så är det än mer imponerande att uppvisa det lugn, och den stabilitet, som han gjorde 2006. Närmaste konkurrent är gnäggets Öhrlund.
  • Back - Måste säga att jag gillade Elfsborgs Augustsson rejält. Han är mitt val.
  • Mittfältare - Pest eller kolera, men jag säger Anders Taco Svensson. Vem är då kolera, undrar du. Alexandersson såklart.
  • Anfallare - Henrik Larsson. Gammal är äldst och bäst.