måndag, juni 06, 2005

9 timmar senare

Om man åker tåg t/r Gbg-Sthlm så tar det mellan 6 och 10 timmar. Denna gång tog det drygt 9. Alltså ungefär 10 mil per timme.
Vad jag gjorde under tiden? Tja, spelade poker på mobilen, läste sport, snusade, tog en öl, blev irriterad på en kid, tappade och hittade en tia, grät några tårar och läste en bok om en 23-åring med söndertrasad kropp och själ.

Men tiden däremellan, 2 och ett halvt dygn i huvudstaden, var fantastisk. Vi har druckit vin, somnat i varandras famnar, ätit god mat, dansat hambo i hennes säng, promenerat, sett människor som utan synbar anledning springer 42 kilometer, spottat kändisar, umgåtts. Helgen har varit underbar! Och jag är förmodligen mer förälskad än någonsin tidigare.
Kanske var det därför som Sverige slog Malta och GAIS besegrade Öster. Hur som helst har allt inom fotbollen gått min väg denna helg. Bortsett från att Chel$ki snodde Frank Arnesen från Spurs. Jävla glufs-glufs!

Hon är stark för det mesta, men att se hennes tårar på perrongen gör mig så ledsen. Jag vill finnas där för henne hela tiden och vara hennes bästa vän. Japp, det blir mitt nästa uppdrag.