torsdag, februari 02, 2006

Den stora utmaningen

Egenheter var det, ja.
Tur att jag bara behöver skriva ner 5 av dem.

  • Jag har stora problem med att låsa lägenheten. Om jag inte gör på rätt sätt kan jag behöva gå tillbaka flera gånger och känna på dörren. Rätt sätt = när jag har låst och skall gå upprepar jag för mig själv ”nu kan jag gå, nu kan jag gå, nu kan jag gå”.
  • Jag låter ibland tärningen bestämma saker åt mig. Som i Luke Rineharts Tärningsspelaren. Det handlar oftast om triviala saker. När jag inte känner för att träna kan jag säga till tärningen ”2 och 4 innebär att jag tränar, resten att jag slipper”. Detta beteende kan ha att göra med min obeslutsamhet. Vilken man kan läsa mer om långt bak i bloggen. Augusti/september, någon gång.
  • Jag är jävligt dålig på ordning. Speciellt bland papper. Mina båda skrivbord (hemma och på jobbet) är små ställen av kaos. Små jävla lappar och grejer över allt. Till vänster om mig just nu ligger t.ex. 7 post it-lappar, varav 5 eller kanske 6 är helt värdelösa. Till höger finns 7 olika högar med papper. Jag har inte kollat igenom dem sen jag vet inte när. Jo, den ena högen pillade jag lite i i måndags. När det gäller skrivborden på mina datorer försöker jag upprätthålla någon slags ordning. Med blandat resultat.
  • Jag visslar. Jämt. Och. Ständigt.
  • Och jag är ganska bra på att tycka synd om mig själv. Det är fakta och inget jag känner stolthet inför.

Ikväll eller imorgon blir det saker jag skäms över. U game, Cityboyz?