fredag, juni 16, 2006

För Sverige i framtiden

Ponera att denna post kommer efter tisdagens, förhoppningsvis lyckade, drabbning mot INNNGERRRLAAAND.

Hej Frågelådan!
Jag tycker att det är bra att vi nu skall möta Tyskland. Är det fel på mig?

Carl

Hej Carl!
Ja, det är fel på dig. Naturligtvis har vi bättre chans mot Equador. Vi har ju redan slagit ett sydamerikanskt lag, dessutom efter bra spel. Du är dum och borde lära dig fotbollens grunder.
Tyskland är en av de största fotbollsnationerna genom tiderna. De har haft Müller, Völler, der Kaiser, Rummenigge, you name 'em. BMW, Mercedes, Porsche.
Vad har du att sätta emot? Volvo och Brolin? Bah.

Ändå sitter jag här och hoppas på Tyskland. Är jag lurad? Kanske. Speciellt som Tyskland är ett annat landslag idag jämfört med det som tidigare likt en maskin arbetat sig fram till final efter final.

Nu skall vi bara hålla T&T på replängds avstånd. Sedan skall jag utveckla detta vidare.