onsdag, juli 05, 2006

Forza Matrix

Det var deras tur nu.
Ni kommer väl ihåg när Italien slog ifrån sig en hel EM-final innan Trez avgjorde på övertid, år 2000?

Annars var jag tämligen övertygad om att Klinsmanns lag skulle ta det. Först Gilardinos stolpträff och sedan Zambrottas skott i överliggaren. När man inte sätter två sådana brukar alltid det andra laget ta hem matchen, till slut. Det är i alla fall den känslan jag har och hade igår kväll.

Men två läckra passningar, Grosso och den gamle gode Del Piero hade inte samma känsla.
118 minuter av kamp och viss kramp avslutades med två kanonmål. Först en vänster som bände sig runt Lehmann och sedan en höger som gjorde detsamma, från andra hållet.

Det innebär att jag är 10 kronor rikare. Och att tjejen jag gillar är lika många kronor fattigare.
Dock måste jag nämna att hon redan innan VM startade tippade Tyskland som vinnare av rubbet. Hon var bara två minuter, ett antal straffsparkar och en final bort.

Mina tippade vinnare? De står nog på en strand i Rio just nu. Och där vinner man inga VM i fotboll. Kanske blir det ändå barn gjorda.

Italien är mina vinnare. Men det tippade jag ju först inför kvartsfinalerna.