onsdag, augusti 16, 2006

Gula löv

Det känns som om hösten är i stan.
Regn, blåst och kalla kvällar. Redan nu klär jag mig gärna i både långärmat och jacka om kvällarna och morgnarna.
Det enda som minner om vår och sommar nu är väl att de bruna sniglarna är tillbaka. Ännu fler än vad de var i maj/juni.

Med hösten kommer alltid dramatik. GAIS är nästan alltid inblandat i någon slags streckstrid. Oftare handlar det om nedre strecket. Om det är övre får man se det som en bonus.
På måndag står striden mot de fiiina från Örgryyyyte. Så jävla fina att de ligger sist i Allsvenskan. Grönsvart vinst innebär ett stort steg mot klarat kontrakt. Och ett kliv ner i avgrunden för grabbarna på andra sidan Riksväg 40.

Jag träffar ju som ni vet världens bästa tjej.
Känns som om vi kommer få en mäktig höst tillsammans. Allt med henne är grymt.

I morgon spelar jag min första fotbollsmatch sedan april. Konditionen är rätt kass. Men ett par matcher så skall nog flåset komma igång. Om en vecka skall jag också sätta igång med gymmet. Äntligen. Inte ett pass sedan 4 månader tillbaka. Träningsvärk, tror jag det kallas.

För övrigt är min röstsedel fortfarande blank.