onsdag, november 08, 2006

Det nya nu

Träningsvärken lyser med sin frånvaro.
Ifall det beror på för lätt träning igår eller min oerhört vältränade lekamen låter jag vara osagt.

Hur som helst. Jag har gått upp ett par kilo senaste månaden. Och det hade väl varit helt OK, ja till och med bra, ifall jag samtidigt hade tränat ordentligt. Men icke. Jag har tränat väldigt dåligt senaste dryga månaden. Och när man närmar sig 30 kan det ju slå en som en Quarter pounder i fejset. Så närmaste veckorna skall jag hålla vikten och träna 2 eller 3 dagar i veckan. Och racketsporta lite också.

Jag har alltid glidit runt på en räckmacka. Bokstavligt talat. Det har inte spelat någon roll hur mycket skitmat eller feta saker jag har ätit. Vågen har inte stegrat sig ett gram. Men jag tycker mig se en liten förändring nu. Och som Svenska Akademien sjunger: Vansinnet måste ta slut. För någon gång kommer allt gott ikapp också mina 68 kilo. Som jag ju har vägt sedan lumpen för snart 10 år sedan. Nu väger jag 71. Däromkring skall det nog stanna. Fortsättning följer och jag gissar att ni är sjukt spända på vad som händer härnäst.

En jävla hälsoblogg, det är vad jag har kommit till.