fredag, december 22, 2006

Oh, The Problems we have

Dagens I-landsproblem är följande:

Jag är fast i mitt Internet. På två sätt, egentligen.
Det första är att det har blivit lite av en ohejdad vana. Jag går in vid samma tid när jag kommer till jobbet eller hem. Det jag försöker göra nu är att inte sätta igång datorn det första jag gör, när jag äntrar lägenheten.
Mitt andra problem är sidorna jag besöker. Nej, det är inte några knepiga sidor. Men det är samma sidor, ungefär, varje dag.
Såklart är det bra ställen, så som Junivallen, Guardian och GAIS.nu. Men det är samma ställen. Och problemet är att jag bara med slumpens hjälp hittar nya ställen att fastna på. Man kan ju bara ana en miljarddel av allt bra som finns och ångesten man får av att missa massa bra saker är ibland lite väl oroande.

På så sätt är det samma grej med musiken. Jag skulle, styvt räknat, kunna sitta i tre veckor och låta min iTunes slumpa fram låtar ur min hårddisk. Såpass mycket musik finns det där. Jag tror att ungefär 80% är sådan som jag verkligen gillar, resten har bara åkt med under åren.
Men så vet man att bara några klick bort så finns en skatt så jävla stor att den inte ryms i ens världens största hårddisk.
Nej, jag sitter där med mina tre veckor musik och bara ibland läser jag något intressant som jag tar ner. Eller också hittar jag en snabb uppkoppling och tar ner allt bara på måfå.

Egentligen är hela grejen inte alls något problem. Men jag är säker på att du känner igen dig i mina tankar.