fredag, november 16, 2007

Times are a changin'


Nu är det ett tag sedan. Men det är ändå tråkigt att den siste ur Gre-No-Li har kilat vidare.
Naturligtvis kommer det aldrig bli som på den tiden igen. Hell, jag var inte ens med då.

Men det är vackra bilder, vackra berättelser och stiliga spelare.
Hur mycket jag än älskar fotboll så kommer jag ändå inte minnas "min" tid med fotbollen och se bilder som denna.

Jag vet inte ifall ni har hört den förut. Men det finns en historia om när Gunnar Nordahl kom till Italien och Milan. Och den går ungefär så här:

En välkomstkommitté hade förstås sänts ut för att ta emot den store och målfarlige svensken. När Nordahl kommit av tåget och hittat sina italienska kamrater så tyckte italienarna att svensken såg tjock ut, inte alls så atletisk som en fotbollsspelare borde vara. Man trodde sig helt enkelt ha fått fel svensk.
Men för att testa fick Nordahl i alla fall en boll. Gunnar drämde iväg kulan och sköt sönder något, jag minns inte vad. Kan ha varit en vägg.

Deal och nuff said. Honom skall vi ha! Tänkte italienarna och förde Gunnar Nordahl mot den rödsvarta tröjan och mängder med mål.