måndag, juni 13, 2005

Makrillväder!

Dryga fem timmar kvar till kickoff. Inför matchen har nu Göteborg ställt om till gammalt hederligt väder. Så att gnaget verkligen känner igen sig när de kommer till framsidan.

Just Stockholm och väder är en av de konspirationsteorier som jag när. Den går ut på att huvudstaden enligt väderleksrapporterna alltid har bättre väder än Gbg.
Har vi 20 grader så är det 25 i Sthlm. Är det 30 i väst så kan man ge sig fan på att Aktuellt rapporterar om värmerekord och badande huvudstadsbor.
Jag finner det s vårt att tro på och tar därmed för givet att det är en konspiration för att få oss göteborgare på dåligt humör. Som om det inte räckte med regn, blåst och gråa moln. Året om. Ni skulle bara veta vad det innnebär att leva västkustskt.
Det värsta som kan hända er är väl att en vindpust stökar till backslicken. Eller att Viggo inte skriver om dig trots att du faktiskt var på Riche och trots att du faktiskt vinkade och trots att du faktiskt känner en journalist.

Så, nu fick jag vräka ur mig en traditionell Gbg-Sthlm-synpunkt också. Lovar att hålla mig borta från det i fortsättningen. Jag gillar ju faktiskt Stockholm. Men det behövde skrivas.

GAIS-AIK, 2-1! Det är mer än något annat ett löfte.