torsdag, juni 30, 2005

Som Bukowski

Hur tror du att Charles Bukowski skulle ha firat en framgång? Supa, naturligtvis. Så som han firade allt, fram- som motgång.
Jag öppnar därför en andra öl då jag ikväll fått min första läsare och kommentar. Tack för dina snälla ord! Jag är nog ganska sympatisk, när jag lägger den sidan till.

Vem vill du se blogga? Jag är nyfiken på följande:

* Charles Bukowski. Nu är det för sent, men hans böcker är något av bloggar. Alltså, Bukowskis böcker borde fan läggas fram i skolan samtidigt som Hemsöborna. Basta.
* Josef Stalin, ärligt talat.
* En riktigt tungt kriminell. En av de tyngsta. Dennes vardag är oss totalt främmande. Känns det som att gå till ett vanligt jobb på Volvo? Eller är det lite glammigare?
* Marilyn Monroe.
* Mamma.
* Mats Olsson.
* Min chef.