måndag, november 07, 2005

Magnecyl och Mariekex.

Mitt i allt halsslem, magnecyldoser och mindre snus orkar jag inte posta så mycket. Men helgen var bra och vi åt fantastiskt på Mäster Anders, i lördags. När du befinner dig på Kungsholmen så gå dit en sväng. Dyrt som Fan men gott som densamme.

Malena skriver om fotbollslåtar. Vad har ni för Göteborgslåtar på lager? Berätta!

Blåvittskandalen? Man kan väl säga att jag lutar mig tillbaka och kollar på..

Nu skall jag dricka te och äta Mariekex.

3 Comments:

Blogger Malena said...

Ja, Håkans alla kärlekslundar och gullbergskajer och gårdakvarnar och känn ingen sorg och Vasastan är som Chinatown, och Jens Lekmans Black Cab och do you remember the riots och Tram #7 och Hammer Hill et cetera gör att jag inte kan gå omkring i Göteborg utan att ständigt känna att stan är ackompanjerad av en eller annan popsång. Och alla de är toppen.

08 november, 2005 15:27  
Blogger Carl Arenlind said...

Du har ju faktiskt fler än vad jag själv kan komma på. Men Soundtrack of our lives och deras Sister surround är Göteborg. I Lisebergshallen, härom året, var den en religiös upplevelse.
Eller Pengabroderns (som inte alls är göteborgare) Stormy weather, på Bananpiren förra sommaren.

Fler?

08 november, 2005 18:04  
Blogger Malena said...

Men Stormy Weather är för mig Södra Teatern. Daniel Boyaciouglu satt på en specialplats framför mixerbordet och deltog lite i showen med sina rop och Stormy Weather var sista låten innan promenad hem på små moln nedför Östgötagatan. Mycket Stockholm.

08 november, 2005 22:23  

Skicka en kommentar

<< Home