tisdag, april 18, 2006

Här är jag!

Befinner mig mitt uppe i Projektet från Hell. Min vän R mailade härom veckan:

Sätt samman en skiva med 10-20 låtar. Den skall innehålla de låtar som du anser vara milstolpar i ditt liv. Du skall rakryggat kunna säga att "Här, här är låtarna som format mig till den jag är". Sedan träffas vi och lyssnar igenom samt motiverar våra val.

Nu har jag våndats i ett par veckor. Listan som ursprungligen innehöll, kanske, 70 låtar har kapats till 29
. Jag har gråtit inombords när låtar som Kents Celcius och Neil Youngs Mirrorball har fått stryka på foten. Men några måste gå, så är det.

Nu skall 9 ytterligare bort och det känns snart som om lotten får avgöra. Jag kommer gråta inombords igen. Och kanske fattas då något i berättelsen om Musiken som gjort mig till den jag är? Fine, jag får ta bort de som inte märks.

Men, ett jävligt roligt och oerhört utmanande arbete är det.

Jag skall hämnas senare och låta mina vänner ta fram de bästa låtarna. Ever. Max 10 stycken.