fredag, april 28, 2006

Operation: tillbaka

Ljumskbråcket borta. Operationen igår var en barnlek. Främst tack vare ett antal morfin-shotar. Det är lätt att förstå grejen med de som fastnar.

Värre då igår kväll när lokalbedövningen släppte. Minsta lilla rörelse gjorde jävligt ont. Enkla grejer som att prata eller gå på toa, allt involverar buken och därmed det opererade området.

Nu under andra dygnet känner jag mig bättre. Har klart bättre möjligheter att gå upp, jag kan ligga i fler än en ställning. Positivt också att matlusten har varit god som fan under hela tiden. Liksom morsans middag igår.
Vilket för mig in på att du måste ha sällskap efter slika operationer. Man blir jävligt orörlig när bedövningen försvinner och behöver hjälp med det mesta.

Nu skall jag pilla i mig en morfin-tablett och kolla lite snooker. Vi ses i dimman.