måndag, november 13, 2006

Läskigt

Läste om några riktiga svin, på Mikes sida. Här är några till.

Min tjej berättade igår om en sak. Det nya, nu.
På storköpen verkar nu för tiden en samling högst osympatiska människor. Så här jobbar de:
När du fyllt dina stora papperskassar och är på väg ut till bilen stormar de fram och ropar till dig: Vad gör du? Det är mina varor!
Naturligtvis undrar du vad det är för jävla idiot som har drabbat dig och stakar fram ett Va?
Det är mina varor. Kolla jag har kvitto! Och så langar de fram ett två meter långt kvitto som verkar stämma otäckt bra överens med det som finns i dina kassar.
I stressen och pressen har du glömt att ta med kvittot från bandet. Och lika snabbt som råttor snor mat så plockar de åt sig ditt kvitto och hänger på. Ni hajjar arbetssättet?

Äckliga jävla as, säger jag. Små människor utan någon som helst heder i kroppen och ett samhälle som är på väg att tappa det helt.
Självklart kan man stå på sig i ett sådant läge. Kolla kortnummer, ifall du har betalat med det. Fråga kassapersonalen som kanske kan ställa upp som vittne.
Men det otäcka är att jag tror att många människor inte greppar vad som händer innan deras månadsinköp försvinner iväg. Iväg med någon annan som inte har rätt till vare sig dina chips eller att torka sig med det toapapper som du har pröjsat för.

Vad fan är det som händer?