måndag, januari 15, 2007

Another

Det här med utmaningar har ju blivit något av grejen med hela bloggsfären. Jag antar att det görs för att man skall lära känna personen bakom bloggen, lite grann. Egentligen borde det ju vara grejerna man skriver som är det roliga.
Kanske är det så att det är bloggaren själv som gillar att skriva och läsa om sig själv?

Nåväl. Jag gillar att fylla i dem ibland, så här kommer ännu en.

1. Vilken svordom använder du mest?

Dött lopp mellan fan och jävlar.

2. Äger du en iPod?

Ja, en 2GB Nano. Love it.

3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på?

06.10, måndag till fredag. Och det är lika hemskt varje gång.

4. Hur många resväskor äger du?

En.

5. Använder du flip-floppar?

Ibland..

6. Var köper du dina matvaror ifrån?

Där det saluförs.

7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?

Vill hellre vara med.

8. Vilken var den senaste filmen du såg?

Borat. Väldigt rolig. Najs.

9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?

Både och, eftersom min bästa vän har barn.

10. Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?

Det beror på hur mycket jag vinner. Det första jag köper är något schysst till min tjej. Sedan vill jag betala av två skulder och köpa mig en bil. En snygg och bra bil. Audi, typ.

11. Har någon någonsin kallat dig lat?

Ja.

12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?

Nej. Om jag behöver någon medicin i samband med sömn så är det uppiggande. Om du förstår vad jag menar.

13. Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
Vet inte. Använder datorns iTunes mer än CDn. Men om jag skall tippa så är det säkert en Johnny Cash-platta.

14. Vilken är världens bästa artist just nu?

Omöjligt. Men jag har hittat två fantastiska låtar av 1990s. Ett coolt gäng från Glasgow som inte har hunnit iordningställa sin första fullängdare för att de har turnerat så pass mycket. Till sommaren skall det tydligen vara dags.

15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?

Inte vad jag kan minnas.

16. När var senast någon stötte på dig?

Den senaste jag lade märke till var när min tjej stötte på mig. Hon säger i och för sig att jag inte alls verkade intresserad i början. Men det var jag. Big time.


17. Vad åt du till middag senast?
Den senaste rätten som kan kallas middag var i lördags när jag fick i mig en fin burgare på Hemma hos. Igår åt jag nudlar.

18 Använder du huvtröjor?

Gärna.

19. Kan du vissla?

Ja. Har visslat sedan födseln i princip. Busvissla lärde jag mig förra året. Jag satt framför TVn i några timmar och blåste på tills det lät som det skulle.

20. Vem var den senaste som ringde dig?

En kollega som behövde hjälp med lite teknikproblem.

21. Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?

Bergochdalbana. Balder på Liseberg.

22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?

Det händer säkert oftare än vad jag tror.

23. Vilket riktnummer befinner du dig i?

031.

24. Tittade du på tecknat när du var liten?

Oh yes. Helst Tintin eller Alfons Åberg.

25. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?

Stort.

26. Hur många syskon har du?

En bror.

27. Är du blyg inför det motsatta könet?

Ibland.

28. Vilken film kan du alla replikerna till?

Inte någon. Men jag kan många repliker i flertalet filmer.

29. Äger du några popband t-shirts?

Ja. En polare jobbade tidigare på Universal, så då blev det ett antal.

30. När flög du senast?

2005, tror jag att det var.

31. Hur många stolar står kring ditt köksbord?

Två.

32. Läser du för skojs skull?

Jag läser en bok per månad, kanske.

33. Pratar du några andra språk?

Engelska et un petit Français.

34. Diskar du din egen disk?

Ja, ofta. (Visst hade Fiskar du din egen fisk? varit en roligare fråga?)

35. Har du gråtit offentligt?

Ja. Senast i höstas på Gamla Ullevi.

36. Har du en stationär dator eller en laptop?
Stationär hemma och på jobbet. Samt en gammal laptop som jag inte använder särskilt ofta.

37. Försöker du alltid lära dig nya saker?

Ibland.

38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?

Jag fick ett presentkort i julas så snart skall den 4:e tatueringen göras.

39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?

Om jag gillar tjejen, så visst.

40. Kan du kasta macka?

Japp. Ingen mästare men helt OK.

41. Har du någonsin varit på Jamaica?

Nej.

42. Vad har du med dig in på bion?

Snus, trevligt sällskap och en dricka.

43. Vem var din favoritlärare och varför?

Vår klassföreståndare i högstadiet. Han var cool, tuff och bra. En av landets bästa på karate, på sin tid. Respekt.

44. Har du dejtat någon av en annan religion?

Religion, jag?

45. Vad har du för väder?

Grått och några plusgrader. Orkanen har dragit vidare, tack och lov.

46. Har du en blogg?

Ja. En egen och en på jobbet som jag sporadiskt skriver på, tillsammans med två andra.

47. Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?

Gymnastik, engelska, historia och estetisk verksamhet/musik.

48. Gillar du att flyga?

Helt OK. Inget dramatiskt för mig.

49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?

Humor och intelligens.

50. När sov du senast på golvet?

Minns inte.

51. Vilken är din favorit drink?

GT, kanske? Allt med mörk rom är också fint.

52. Gillar du din boende-situation?

Ja, jag gillar båda. Men snart kommer jag bo sambo på heltid och det ser jag fram emot som fan.

53. Vilken är din mammas hemstad?

Göteborg.

54. Din pappas hemstad?

Göteborg.

55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?

Minst 6, men gärna 7 eller helst 8.

56. Är dina dagar fullbokade och stressiga?

Hälften av dem, typ.

57. Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?

Ja, men det fanns de som var värre.

58. Vilken är din favoritfrukt?

Kiwi är jävligt fint.

59. Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?

Nej.

60. Hur gammal blir du nästa födelsedag?

30.


61.Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?

Som fan.

62. Tror du på liv på andra planeter?

Det borde finnas. Jag menar det finns ziljarders av planeter och att bara en skulle ha levande varelser är inte riktigt sannolikt.

63. Vem var den sista personen som gjorde dig arg?

En kille på jobbet, nu i morse. Han tar fem timmar på sig för att komma fram till poängen. Varje. Gång. Som. Han. Berättar. Något. Vadsomhelst.


64. Tror du att Gud är man eller kvinna?
Jag tror att Gud är gaisare. Nuff said.

65. Vad var det senaste du åt?

Kyckling, ris och någon curryröra. Just nu tuggar jag i och för sig tuggummi, men det skall inte sväljas.

66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Jag har egentligen bara killar som kompisar. Men såklart så är min tjej också min bästa vän.

67. Hur valde dina föräldrar ditt namn?

Jag har morfars andranamn som tilltalsnamn och farfars andranamn som förstanamn. You dig?


68. Gillar du senap?

Ja, både stark och vanlig.


69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?

Jävla skit.


70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm?

Jag vann ett tandemhopp en gång. Men gav bort det till en polare.


71. Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Jag skulle vilja vara lite som De Niro i Heat. Men påminner väl mest om Al Pacino i samma film. Alltså på den goda sidan.


72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?

Inte en grej.

73. Tycker du om att krama folk?

Haha, vi pratade om det i helgen. Jag skulle krama en bekant som har lika svårt för det där som jag. Kan väl säga att det var en högst platonisk kram.


74. Skulle du säga att du är trendig?

Ibland. Jag är inget modelejon men väl medveten om vad jag vill ha på mig.


75. Äger du en digitalkamera?

Nej. Men jag har en bra i mobilen.


76. Vilka kändisar har du blivit jämför med?

Sean Connery. Jo, det är sant. Det finns de som säger att jag pratar som honom. Fast göteborgska då.


77. Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?

Ja, ganska mycket.


78. Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?

Ingen.


79. Tycker du att du är attraktiv?

Ibland är jag jävligt snygg. På riktigt.


80. Vad är du allergisk mot?

Vet inte. Men eftersom jag alltid är snuvig så bör det vara något.


81. Får du dåligt samvete efter du ätit kött?

Icke.


82. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?

Antagligen något med mormors och farmors namn. För att följa samma princip som ovan.