onsdag, januari 03, 2007

Nu får det fanimig räcka

P3, ni måste ta ert förnuft till fånga.

Jag är den där trogna lyssnaren som sitter på jobbet om dagarna och lyssnar på er frekvens (99,4 här i GBG). Jag rattar in kanalen för att programmen är så bra i jämförelse med vad som spys ut i den revolution som kom att kallas komersiell radio. Vilket betyder gapa-så-mycket-att-det-hörs-över-till-nästa-frekvens-och-anställ-gert-juck-fylkig-radio. Men det är en grej med P3 som stör mig något.

Sluta spela skitmusik. Sluta spela samma jävla skitmusik varje dag. Ge fan i att ge mig Alcazar, Lily Allen, Cat 5, Orup (mannen som blev utföstad till månadens sthlm:are i november. geez.), Jessica Simpson, Sean Paul, Gwen Stefani (vad fan är grejen med henne egentligen? Inte ens snygg ju.), Avril Lavigne (3 gånger i rad i förmiddags), Justin Timberlake, Melody Club, Dido (gnälljävel), Justin (igen), Marit Bergman (tönt), Westlife. På en endaste liten dag. Som förresten inte är över än. Jag är kvar här framför radion och datorn i ytterligare någon timme.

Det måste få ett slut.

Hellre har jag tystnad emellan den musik som är bra och programmen. Tänk vad fint med total tystnad i det media som helt bygger på dess motsats.

2 Comments:

Blogger Malena said...

Lyssna på P1, där är ingen musik.

Apropå P3, så är det bästa med radio att man kan höra Annika Lantz. Hon är helt briljant! Hon ska iofs flytta till P1 nu.

Lily Allen och Justin Timberlake är ju bra!

03 januari, 2007 19:16  
Blogger Carl Arenlind said...

P1 har några fina program(ledare), absolut. Där lyssnar jag en del.

Grejen med P3 har ju alltid varit deras program, framförallt humorvarianterna. Men musiken är så otroligt indelad i shok (stavning?) och jag tvingas lyssna till Justin flera gånger/dag i veckor.

Det var mest det. Samt att min musiksmak borde vara allsmäktig.

04 januari, 2007 11:07  

Skicka en kommentar

<< Home