fredag, januari 19, 2007

Politiken, tragiken och snusfabriken

Förresten, jag har ju inte bloggat om årets största jävla skandal.
Häromdagen fick jag ett inbetalningskort från a-kassan. Avgiften är höjd, kan man säga. Med drygt 300%. De tidigare 117 kronorna har blivit ungefär 370 spänn. Förbannade jävla regering.

OK, jag klarar detta. Tjänar så att jag klarar mig (oftast precis, men ändå med bravur eftersom jag kan köpa både god mat, snygga kläder ibland samt alkohol och snus).
Men hur går det för hon som står i kassan på H&M? Hon som tjänar 17.200 i månaden och är ensamstående med två kids? Där 200 spänn mindre per månad innebär, kanske, tre dagar i månaden då hon inte kan ställa mat på bordet åt sina barn. Hur tänker ni där?

Det vill jag ha svar på, arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin. När du ändå är igång så kolla med Anders Borg vad han skall göra med varje tia extra som jag nu lägger på mina snusdosor.

Nästa gång skall jag rösta på gröna syndikalister. De har i alla fall en snygg symbol. Mer än vad man kan säga om det nya arbetarpartiet.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

go go go gröna syndikalister!

19 januari, 2007 14:31  
Blogger Carl Arenlind said...

Japp. Det och heja GAIS!

19 januari, 2007 16:05  

Skicka en kommentar

<< Home