måndag, mars 17, 2008

Efter solsken kommer snö

Igår hade vi en fantastisk dag, här i västra Sverige. Sol, svag vind, 8 grader riktigt varmt i solen. Shit, här är våren, tänkte jag.
Man såg ganska många som rullade fram och dammade av sommardäcken. Nu skall det bli åka av. Alldeles säkert hann många av dem byta däck igår. I natt och i morse: Ridå.

När jag vaknade hade det säkert fallit en dryg decimeter. Som vän av både ordning och att slappa så sitter naturligtvis vinterdäcken kvar på den bil som vi kör.

En annan knepig sak: Jag var ute med hunden innan vi åkte. I vårat område (kanske i alla?) så är man själv ansvarig för den del av trotoaren som ligger runt din tomt. Det innebär att du själv skall skotta och vinterväghålla trotoaren. Vid ett enda hus (såklart eftersom att alla jobbar) var det städat och fint. Nämligen hos våra grannar, de två 75+-bröderna som bor tillsammans i ett tvåfamiljhus.
Visst, de är lediga och så. Men ändå. 75+ och en på det stora hela perfekt trädgård i övrigt. De är så energiska så att jag med mina 30 år blir helt avundsjuk.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Dagensnåntingtema? Uppdatera blogg??? Sätt fart!

26 mars, 2008 11:13  

Skicka en kommentar

<< Home