måndag, november 13, 2006

Att sättas på prov

Här är ett ganska roligt test.

Du sätter igång din musikspelare och laddar in all musik som finns i datorn. Sedan sätter du på shuffle. Tryck på play och låt varje låttitel bli svar på respektive fråga. U game?

Så här blir det med min iTunes:
  1. Kommer allt bli okej? Ambulance cruiser med Euroboys. Känns tryggt...
  2. Hur känner jag mig idag? It might as well be winter all year long med Moneybrother.
  3. Vad tycker mina vänner om mig? Devil's waiting med Black rebel motorcycle club.
  4. Kommer jag att gifta mig? Blind mans bluff med Wilmer X.
  5. Vilken är låten om min bästa vän? Keep what ya got med Ian Brown.
  6. Låten om mitt liv? Blackbird med Beatles.
  7. Hur var min högstadietid? Saturday night med Suede.
  8. Hur tar jag mig vidare i livet? Kom närmare med Timbuktu.
  9. Vad är det bästa med mina vänner? John, I'm only dancing med David Bowie.
  10. Hur kommer kvällen att arta sig? King of the rodeo med Kings of Leon.
  11. Vad är på att göra-listan till helgen? Take you there med Audio Bullys.
  12. Vilken låt beskriver mig bäst? Dow Jones syndrome med Sondtrack of our lives.
  13. Och mina far- och morföräldrar, då? Let there be rock med AC/DC.
  14. Hur är mitt liv just nu? Bedroom toys med Duran Duran.
  15. Vilken låt skall spelas på min begravning? Och där står du med Bob hund.
  16. Vad tycker omvärlden om mig? Let's get it up med Hayseed dixie. (en AC/DC-cover)
  17. Kommer mitt liv att bli lyckligt? Change clothes med Jay-Z.
  18. Vad tycker mina vänner om mig? På riktigt? Dead horse med Guns n' roses.
  19. Har jag någon hemlig beundrare? Powerslave med Iron Maiden.
  20. Hur skall jag göra för att bli lycklig? I'm a man of constant sorrow med Soggy bottom boys. Åh, så upplyftande...
  21. Vad skall jag göra med mitt liv? Like gold med Erlend Öye.
  22. Kommer jag att få barn? O children med Nick Cave & the Bad seeds. På riktigt kom den låten.
Så ser det ut. En del lustiga resultat, några helt obegripliga. Och ett riktigt spooky. Det finns ändå 5000 spår att välja mellan. Rolig grej som jag nog skall vidareutveckla lite.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Haha, det var roligt. How was high school like? fick jag Fuck Them Bitches med Kelis.

14 november, 2006 23:05  
Blogger Carl Arenlind said...

Aj då.
Roligt test och en rolig idé i alla fall.

15 november, 2006 08:10  

Skicka en kommentar

<< Home