tisdag, juni 21, 2005

Varde ljus

Årets ljusaste dag, tjena. I den Andra staden är det mörkt som vore det mitt i november. Himlen öppnar sig med jämna mellanrum och släpper ner så mycket vatten att inte ens den mest brylcremade raggarfrissan skulle ha klarat sig.

Grattis, jag skall cykla hem.

Inte blir det bättre av att magen ropar på hjälp. Två strömmingsflundror gjorde sällskap med mos och lingon ner i systemet. Inte på långa vägar tillräckligt, skulle det visa sig. En biff special skulle nog göra susen. Eller varför inte världens bästa Club sandwich. Den som inte längre finns eftersom Plain kitchen slopat den till förmån för något annat jox.

Finns det inget positivt, undrar du. Jodå. Till min stora glädje ser jag att mina möjligheter att byta ett rum mot två eller tre verkar vara goda. Klart enklare än att byta detta gig mot nästa.

Fan, det blev lite negg i slutklämmen ändå. Skit händer.